Wednesday, May 26, 2010

Ku di tengah2......tersepit antara permata dan berlian

Salam semua....selalu nye bila ade masa terluang untuk balik kampung...aku pasti gembira bila dapat tahu dia pasti ikut aku.tapi minggu nie walaupun dia balik kampung jugak,tapi jiwa dan perasaan ku memberontak menyatakan daku tidak balik bersama dia."Ala bro ilek ar...dia naik kete lain jer...lagi pun silap lu jugak..sape suh lu ambil dia lewat2 malam kat tapah"...kata hati gua...Gua jawab balik..."salam bro,lu ingat wa suka2 ke nak balik lambat...tapi wa mengaku beb salah gua,apalak nanti kata org kampung dia,lagipun gua tau abah dia marah gua,silap wa jugak...

Untuk pengetahuan, gua last balik sitiawan pada tahun lepas....tau jelah anak sulung...raut wajah memang tak bgtau rindu...tapi dalam hati siapa yang tahu...tahap kerinduan pada adik2....seronok bila teringat kembali pada  petang tu kami sekeluarga pergi ke lumut...walaupun sekadar makan abc...suap adik im,bila teringat balik meleleh air mata...

ketika itu sepatutnya aku sudah patut bertolak ambil dia...namun bila keluar bersama keluarga,aku sudah lupa janji aku nak gerak pas asar ke tapah...Sedih bila kenangkan hanya abc saje yang dapat ku belanje mereka...sedangkan org lain kalau balik belanja family dengan pizza sekurang2nya....pada mak dan ayah anakmu minta maaf...terlalu singkat untuk kita semua gathering bersama....

Apa2pun memang silap aku...lain kali ingat rul...nak anto anak org bior sesiang....jgn memalam baru nak ngantor ngambik,paham tu yop!!!!!

1 comment:

HanDrifter86 said...

terharu aku membaca kisahmu bek..
moga jadi pengajaran..

Related Posts with Thumbnails

GearTinggi